Klachtenbrieven

Je hebt een klacht over een product of dienst, of een mening over een conflict. Maar hoe breng je dit tot uiting? Een klachtenbrief laten schrijven bespaart je veel tijd. Bovendien komt jouw boodschap duidelijk bij de ontvanger aan.


Toepassingen

  • Klacht over onjuiste facturering (rekening).
  • Klachtenbrief over een slechte klantenservice.
  • Een klacht over slechte dienstverlening.
  • Een defect product bij de verkoper of (web)winkel melden.
  • Klachtenbrief over tariefverhoging of langdurige onderbrekingen.

Een klachtenbrief laten schrijven

Je wil problemen, zorgen of ongenoegen over een situatie, product of dienst uitdrukken. Of je nu een klachtenbrief over een product of dienstverlening wil laten schrijven, ik ben hier om je te helpen. De brief communiceert over je problemen en zorgen.

Denk bijvoorbeeld aan een klacht over een onjuiste factuur of rekening. Of omdat je niet tevreden bent over een reparatie of de klantenservice. Door een klachtenbrief te laten schrijven, vraag je om een oplossing voor het probleem. Een klachtenbrief kan juridisch bindend zijn.

Eerlijk, open en oplossingsgericht.

Aandacht voor jouw klacht en zoekende naar een oplossing

Het is belangrijk dat de ontvanger jouw klacht serieus neemt. Ik schrijf sinds 1995 zakelijke- en persoonlijke brieven, maar ook klachtenbrieven. Elke klacht is uniek. Daarom zijn mijn diensten aan jouw specifieke situatie en doelen aangepast.

Ik ben ervaren in klachtenbrieven schrijven en klantenservicecommunicatie. Ik zorg ervoor dat de brief duidelijk en doelgerichter is. Om niet af te leiden van de boodschap, zijn klachtenbrieven foutloos en helder.

Hoe het werkt

Een klachtenbrief laten schrijven? Neem contact op en geef aan waar de brief voor bedoeld is. Bijvoorbeeld een brief om problemen met een product, de kwaliteit van een dienst of onjuiste facturering te melden. Maar de inhoud kan ook over een klantenservice of misleidende reclame gaan.

Je ontvangt een prijsopgaaf. Ga je hiermee akkoord? Het is belangrijk dat je alle relevante informatie en documentatie verstrekt. Deze informatie moet jouw klacht onderbouwen. Vervolgens stel ik een klachtenbrief op en bewerk hem, zodat de klacht duidelijk en overtuigend wordt overgebracht.

Binnen 24 uur reactie – ook voor spoedopdrachten

Verstuur je aanvraag via het contactformulier of stuur een mailtje. Je ontvangt binnen 24 uur reactie. Een klachtenbrief laten maken neemt, inclusief telefonisch overleg, tussen de 2 en 5 dagen in beslag.

Is er spoed bij het laten schrijven van een klachtenbrief? Geef dit via het contactformulier aan (plaats een vinkje bij ‘spoed’). Indien de beschikbaarheid er is, wordt je klachtenbrief of mailing binnen 24 uur* geleverd.

*Opslag van 20% + betaling vooraf via iDEAL


Informatie over de kosten

Het kost tijd om een goede brief op te stellen. Ik moet mij verdiepen in jouw verhaal, je boodschap, de ontvanger en wat je met de brief wil bereiken (het doel). Zolang duurt het gemiddeld om een brief te schrijven.

  • Zakelijke brief – tussen 2 en 4 uren
  • Formele brief – tussen 2 en 3 uren
  • Sollicitatiebrief – tussen 2 en 3 uren
  • Persoonlijke brief – tussen 1 en 3 uren
  • Liefdesbrief – tussen 1 en 3 uren
  • Afscheidsbrief – tussen 1 en 3 uren
  • Sollicitatiebrief – tussen 1 en 3 uren
  • Dankbrief – tussen 1 en 2 uren
  • Klachtenbrief – tussen 1 en 2 uren

Dit zijn gemiddelden. Hoe lang een brief schrijven exact duurt hangt enerzijds van de complexiteit af, anderzijds van de lengte.

De kosten variëren van € 30 tot € 99, inclusief 21% btw. Als voorbeeld:

  • Korte bedankbrief: € 30
  • Klachtenbrief aan een webshop: € 55
  • Mooie liefdesbrief: € 65
  • Zakelijke brief naar een zakenrelatie: € 99

Aan bovenstaande voorbeeldtarieven kunnen geen rechten worden ontleend. De prijs is afhankelijk van verschillende factoren. Geef daarom altijd aan welke brief je wil laten maken, en wat hier je verwachtingen van zijn. Aan de hand hiervan ontvang je een fixed price: de prijs staat vast (ook bij meerwerk).

Annuleren van de opdracht

Zodra je (aan)betaling binnen is, start ik direct met je opdracht. Tot die tijd kun je de opdracht kosteloos annuleren. Het is niet mogelijk om een geschreven brief of mailing ‘terug te sturen’ en je geld terug te krijgen. De brief is speciaal voor jou gemaakt!

Je kunt erop vertrouwen dat de brief met de grootste zorgvuldigheid wordt opgesteld.

Schuiven naar boven