Formele brieven

Een formele brief stuur je aan een bedrijf of instantie. Bijvoorbeeld omdat je een verzoek of mededeling hebt, of een klacht wil uiten. Maar het kan ook dat je hulp aan het bedrijf of de instantie wil vragen. Laat een formele brief schrijven, zonder dat je de fout ingaat.


Toepassingen

  • Klachtenbrief aan een bedrijf.
  • Een formele uitnodigingsbrief voor een zakelijk evenement, een conferentie of een ceremonie.
  • Een formele bedankbrief voor een gunst, geschenk of vriendelijkheid.
  • Communicatie met bedrijven, overheden of organisaties.
  • Een vraag om hulp aan een bedrijf of instantie.

Een formele brief laten schrijven

Je wil contact opnemen met een overheidsinstantie of bedrijf, solliciteren of een klacht indienen. Met een formele brief laten schrijven kies je voor officiële communicatie. Het kan dus ook om een juridische brief gaan.

Met een formele brief vertegenwoordig je jou of je organisatie. Sommige formele brieven zijn juridisch bindend, afhankelijk van de context en het doel. Je gebruikt dit soort brieven voor officiële communicatie met instanties, organisaties of overheidsfunctionarissen. Bewaar een kopie van de brief goed, want het is een bewijs van je beslissing of overeenkomst.

Transparant, duidelijk en formeel.

Op maat gemaakt

Geen enkele brief is hetzelfde. Ik zorg ervoor dat de brief de juiste formele toon en stijl heeft. Hierdoor voldoet hij aan de verwachtingen van de ontvanger. Het is belangrijk om de boodschap zo goed mogelijk over te laten komen. Daarom schrijf ik de formele brief in samenwerking met jou.

Er is veel mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan zakelijke correspondentie, een juridische brief of een officiële mededeling. Maak je niet druk over de inhoud: met ervaring en formele (zakelijke) communicatie begeleid ik je op verschillende gebieden.

Hoe het werkt

Wil je een formele brief laten maken, neem dan contact met mij op. Laat weten wat het doel van de brief is, en aan wie je hem gaat sturen. Bijvoorbeeld een bedrijf of speciale instantie. Aan de hand van jouw informatie geef ik je een prijsopgaaf. Dat is altijd een vaste prijs. Heb ik onverwacht meer werk aan het schrijven van de formele brief, dan neem ik deze kosten voor mijn rekening.

Het is handig om telefonisch te overleggen. Hierbij stel ik een aantal vragen, om de juiste informatie te verzamelen. Alles wat je vertelt wordt vertrouwelijk behandeld. Binnen de afgesproken termijn ontvang je de brief (per e-mail). Eventueel is het mogelijk om de brief uit te laten printen en per post te ontvangen.

Binnen 24 uur reactie – ook voor spoedopdrachten

Verstuur je aanvraag via het contactformulier of stuur een mailtje. Je ontvangt binnen 24 uur reactie. Een formele brief maken neemt, inclusief telefonisch overleg, tussen de 2 en 5 dagen in beslag.

Is er spoed bij het laten schrijven van een formele brief? Geef dit via het contactformulier aan (plaats een vinkje bij ‘spoed’). Indien de beschikbaarheid er is, wordt je brief of mailing binnen 24 uur* geleverd.

*Opslag van 20% + betaling vooraf via iDEAL


Informatie over de kosten

Het kost tijd om een goede brief op te stellen. Ik moet mij verdiepen in jouw verhaal, je boodschap, de ontvanger en wat je met de brief wil bereiken (het doel). Zolang duurt het gemiddeld om een brief te schrijven.

  • Zakelijke brief – tussen 2 en 4 uren
  • Formele brief – tussen 2 en 3 uren
  • Sollicitatiebrief – tussen 2 en 3 uren
  • Persoonlijke brief – tussen 1 en 3 uren
  • Liefdesbrief – tussen 1 en 3 uren
  • Afscheidsbrief – tussen 1 en 3 uren
  • Sollicitatiebrief – tussen 1 en 3 uren
  • Dankbrief – tussen 1 en 2 uren
  • Klachtenbrief – tussen 1 en 2 uren

Dit zijn gemiddelden. Hoe lang een brief schrijven exact duurt hangt enerzijds van de complexiteit af, anderzijds van de lengte.

De kosten variëren van € 30 tot € 99, inclusief 21% btw. Als voorbeeld:

  • Korte bedankbrief: € 30
  • Klachtenbrief aan een webshop: € 55
  • Mooie liefdesbrief: € 65
  • Zakelijke brief naar een zakenrelatie: € 99

Aan bovenstaande voorbeeldtarieven kunnen geen rechten worden ontleend. De prijs is afhankelijk van verschillende factoren. Geef daarom altijd aan welke brief je wil laten maken, en wat hier je verwachtingen van zijn. Aan de hand hiervan ontvang je een fixed price: de prijs staat vast (ook bij meerwerk).

Annuleren van de opdracht

Zodra je (aan)betaling binnen is, start ik direct met je opdracht. Tot die tijd kun je de opdracht kosteloos annuleren. Het is niet mogelijk om een geschreven brief of mailing ‘terug te sturen’ en je geld terug te krijgen. De brief is speciaal voor jou gemaakt!

Je kunt erop vertrouwen dat de brief met de grootste zorgvuldigheid wordt opgesteld.

Schuiven naar boven